24 september 2006

Ingen TV-installation än på en vecka...

OK, ännu en varm solig höstdag. Temperaturen ligger kvar runt 14 grader, rH stiger fortfarande svagt, och toppar nu på 82%.
















Har inte haft skuggan av en chans att hinna installera TrygghetsVakten idag. Får bli nästa helg - elektrikern kommer ändå inte förrän nästa måndag.

Mailade www.bevingelektronik.com idag eftersom jag hittade en energimätare som jag tyckte verkade intressant. Troligen svindyr, men vem vet. Kollade på Artikel nr 26045.080.xxx. Får se vad de svarar.

Kollade in en riktigt cool (!?) sajt som erbjuder "A calculation of relative humidity with a change of temperature". Jag matar in 14 på "Temperature 1" och 82 på "Relative humidity" och sedan får jag för följande "Temperature 2":

16: 72.4 % rH
17: 68.1 % rH
18: 64.1 % rH
19: 60.3 % rH

Om jag fattar rätt, innebär det att jag skulle behöva höja temperaturen i grunden till 17-18 grader (dvs höja +3-4 grader) under nuvarande förhållanden för att ligga på <70% rH. Låter realitivt dyrt, men vi får väl se... tycker fortfarande det är knepigt att temperaturen i grunden ligger så konstant. Posted by Picasa

Inga kommentarer: